lördag 29 januari 2011

Whisky och BURZUM

Gårdagkvällen spenderades i whiskyns och musikens tecken. Först genomfördes en whiskyprovning av Caol Ila, Highland Park, Glenlivet samt Dalwhinnie där Caol Ila utsågs som en solklar vinnare. Efter detta (och därmed något i dimman) skulle bästa låten alla kategorier utses. Jag vet inte om jag skulle välja samma låt eller ens artist idag, troligen inte, men igår valde jag att spela BURZUMs Jesus' Tod från "Filosofem". Apropå BURZUM så återkommer imorgon med någon reflektion kring det nya albumet, "Fallen".

2 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Åh, en fin kväll lät det som.
Caol Ila är fin, men saknar i mitt tycke komplexiteten som finns hos Highland Park. Men det är ju bara jag.., :-)

Suntamer sa...

Tycker det låter som om du hade ett mycket gott omdöme efter lite whiskey!
Väntar tålamodigt på reflektionerna angående "Fallen"!