onsdag 5 januari 2011

ENDSTILLE följer nya trenden och pulicerar tveksamt bandfoto

Som tagits upp tidigare verkar den nya trenden vara att publicera tveksamma bandfoton. Detta har inte minst uppmärksammats hos Hatpastorns Likpredikan. Vi har tidigare skrattat gott åt bland annat DIMMU BORGIR och CRADLE OF FILTH. Senaste bilden jag såg på Dani Filth gör ju inte det hela bättre...Det roliga är ju att det inte är gamla fotografier som hittats i något dammigt arkiv utan att de är helt nytagna. Anledningen till att jag påmindes om ämnet var nedanstående bild på tyskarna i ENDSTILLE:Vad skall man säga? Det går ju inte att blanda "hel-ok-pose-och-ser-svår-ut-med-blod-och-corpse-paint", "förvirrad-och-ängslig-och-vet-inte-riktigt-vad-jag-gör-här","ok-klassisk-utstyrsel-men-jag-försöker-se-ut-som-en-robot-med-min-pose" tillsammans med "jag-röker-maja-och-spelar-flummig-progdöds-uttrycket". Vad tänkte ni?

3 kommentarer:

Kim sa...

Haha, ja man undrar ju helt seriöst hur de tänker?

Nu känner jag just inte ENDSTILLE mycket mer än till namnet, men kan man tänka sig att det är någon slags humor inblandad? Självironi/ självdistans? Annars är det verkligen obegripligt precis som de andra exemplen du nämner.

Tre-R sa...

Det var tyvärr likadant då jag såg dem live för nått år sedan.
2 körde på necrocorpsepaint och 2 körde vanligt klädda vilket ledde till ett splittrat intryck.
Antingen har alla eller ingen, att blanda ser bara splittrat ut.

Sedan tycker jag kanske inte att bandet ifråga rent musikaliskt är spännande heller.

SS sa...

Det där promofotot på Dani Filth måste vara det i särklass gayigaste jag någonsin sett. Och jag har sett många gayiga promofoton.

/P