onsdag 13 oktober 2010

Det bästa albumet någonsin(?) återutges


Peaceville har bestämt att ett antal klassiska alum av DAKTHRONEs skall återutges. Först ut i raden och ett av bandets, och därmed historiens, bästa album är 1995 års "Panzerfaust". Det finns nog ingen annan skiva som jag har lyssnat på så mycket under årens lopp som mästerverket "Panzerfaust" - helt otroligt bra.
Första gången jag hörde den distade gitarrens slinga i galopp med trummorna och Nocturno Cultos spruckna röst i inledande En vind av sorg blev jag helt såld, och jag är så än idag. Fenriz har för övrigt senare sagt om trummorna: "I like the sound of my drums. They sound like complete shit". Så fort jag hör de inledande tonerna stannar världen upp och jag vill bara sitta ner i 40 minuter och rysa och njuta.
Nyutgåvan kommer att innehåla en bonusdisk med kommentarer av Fenriz. Det är synd att de inte lyckats hitta lite outgivet material men det är kanske så att allt släppts på Preparing For War och Frostland Tapes. Frågan är om Fenriz har så mycket att tillägga som inte tidigare sagts. Vi får väl se...

1 kommentar:

(· · · - - - · · ·) sa...

About bloody time! Jag har förgäves försökt hitta äldre DarkTrhone vinylel alldeles för länge! tack för en bra blogg!