tisdag 15 september 2009

P3 live med NAPALM DEATH

Det gäller att hålla koll på vad P3 live sänder på torsdagar för då och då sänds det riktiga guldkorn. Nu på torsdag är det en sådan dag då P3 klockan 21.30 sänder NAPALM DEATHs spelning från Metaltown i somras.
Efter den konserten skrev jag bland annat:
"Det bara small till och oj vilket tempo killarna (gubbarna?) i NAPALM DEATH fortfarande kan leverera. Trots värmen blir det fulls ös och enligt Barney spelades setet 10 minuter snabbare än vanligt! Då hade han dessutom haft tid att prata om tortyr, religion, nazism och andra intressanta och relevanta frågor. ... Barney sprang rastlöst fram och tillbaka över scenen konserten igenom och gav verkligen allt trots att det var extremt varmt under eftermiddagen. Fullt ös alltså och publiken röjde på bra och gav bra respons..."

Har ni inte möjlighet att höra sändningen live kan den i efterhand avnjutas på P3 live's hemsida.

Fatalist med NAPALM DEATH

3 kommentarer:

Kim sa...

Tack för tipset :) Bevistandet av NAPALM DEATHs konsert var ett av dem vi inte kunde fullfölja på Metaltown, bla a på grund av värmen. Härligt att P3 Live överraskar med riktigt godis ibland..
(Värsta agitationen där i början av videon ;)

Blasphemedia sa...

Håller absolut med om att Napalm gjorde en riktigt bra spelning på MT, och att Barney var kung.

Dock får jag nog lov att vidhålla att publikresponsen inte var så himla bra (vilket kanske inte var så konstigt med tanke på andelen kajalkids där för Dead By April, Dir En Grey och Manson)...

Tack för tipset dock; blir alltså till att lyssna på radio imorgon! :-)

Viktor sa...

hade jag missat om det inte vore för dig.

Jag har lyssnat på tusentals band men Napalm Death är och förblir de viktigaste för mig. Giget 92 på Bergslagsrocken är mitt livs ögonblick.