söndag 28 juni 2009

Metaltown SLIPKNOT

Sist ut på fredagen och tillsammans med MARILYN MANSON det största namnet under årets Metaltown var SLIPKNOT. Första reaktionen var -Oj, vad mycket folk här är. Under konserterna på dagen kändes det som om det var lagom mycket folk på området och dito framför scenerna. Under SLIPKNOT var nog alla 20 000 besökarna samlade och det var trångt, mycket trångt. Jag jobbade mig dock fram till en position ganska långt fram till vänster om scenen så jag både kunde se och höra ganska bra.

Jag har sett SLIPKNOT tidigare som förband åt METALLICA och det jag såg av fredagens konsert var i ungefär samma kaliber. Den största skillnaden var låtarna. När jag då såg bandet turnerade de på låtarna från "Iowa" samt "Slipknot" med något enstaka smakprov från "Vol. 3: (The Subliminal Verses)". Jämför man spellistan från i fredags med den för fem år sedan anser jag att bandet omöjligen kan ge en sådan upplevelse idag som de gjorde då. De nya låtarna håller helt enkelt inte samma klass. Utöver det tyckte jag att killarna gjorde sitt job på scen så det har jag inget att anmärka på. Jag skall också nämna att jag inte såg klart på konserten på grund av olyckan med den unga tjejen. Senaste rapporterna säger för övrigt att tillståndet fortfarande är "allvarligt men stabilt".

Inga kommentarer: