torsdag 25 juni 2009

3 dagar metal i Göteborg: dag 1

Idag började tre dagar med metal på Frihamnspiren i Göteborg. Idag är det West Coast Riot, imorgon och på lördag Metaltown. Jag hade inga planer på att besöka WCR men jag kunde ju bara inte missa dagens konsert med RAISED FIST. En knapp timmes hardcore från Umeå satt riktigt bra i värmen och solskenet. Det kändes som en stor del av festivalbesökarna valt att se bandet och de gjorde rätt i. Även om värmen drog ner på tempot mellan låtarna en aning var det fullt ös när det väl spelades musik. Ett RAISED FIST som gav max tillsammans med en publik som röjde riktigt ordentligt gav en bra inledning på vad som komma skall. Det enda negativa var att den kraftiga blåsten gav ett svajigt ljud för de som inte stod längst fram i publikhavet.

Jag tror att jag hörde Alle säga att bandet skulle återkomma till Göteborg i höst. Det står inget om det på bandets MySpace men man kan ju hoppas att det stämmer. En spelning på en liten knöfull pub eler liknande vore ju skitkul.

1 kommentar:

Kim sa...

Såg Raised Fist förra året på Hultsfred och det är verkligen ett fantastiskt liveband. Bara detta hade i sig varit anleding att bevista West Coast Riot. Jag är ändå glad att jag är här för de två Metaltowndagarna :)