måndag 11 maj 2009

BEHEMOTH börjar bli klara med "Evangelion"

Ett av årets mest emotsedda skivsläpp närmar sig! BEHEMOTH har nämligen uppdaterat bandets hemsida med följande information:
"Behemoth have completed tracking their much anticipated new album, 'Evangelion', at Radio Gdansk in Poland. Nergal is flying to UK on May 12th to join Colin Richardson who’s currently mixing the record at Miloco Studios, in London. "

Nergal: “I’ve just finished tracking down the vocals for “Evangelion”. My chords are worn out and I can hardly speak but at the same time I’m sooo happy and satisfied with the way it turned out this time. I think there was something missing in my vocal performance on the previous record, “The Apostasy”. With “Evangelion” I made sure it doesn’t sound just brutal…songs are more diverse and so are my vocals. There’s definitely more emotions and expression in it. You’ll be surprised!”

3 kommentarer:

Kim sa...

Förstod väl att jag skulle hitta en uppdatering om detta här :)
Glad blir man ju att det går framåt med plattan, men på något sätt oroar ändå Nergals "You’ll be surprised" och "..more emotions and expression", på något sätt. Jag är inte helt säker på att jag vill bli överraskad...

Blasphemedia sa...

Kim / Jag är optimistisk kring plattan tills motsatsen är bevisad! :-)

Att säga att det man hört hittills lovar gott, är ju som att säga att Atlanten är lite... blöt. Därför räknar jag kallt med att bli positivt överraskad, om jag nu skall bli överraskad alls.

Shadows / Tack för updaten.

Metallbibliotekarien sa...

Precis, jag är inte heller säker på att jag vill bli överraskad - tyckte att "The Apostasy" var plattan som i stort sett defininerade begreppet perfektion. Å andra sidan vill i alla fall jag inbilla mig att bandet med citatet "more emotions and expressions"inte menar mindre brutalt, snabbt och aggressivt vilket man nog med övertygelse kan konstatera är Behemoths signum. Så jag instämmer med Metal 4 life: optimistisk tills jag blir överbevisad.