måndag 22 december 2008

9 i topp 2008 plats 7 - BLOODBATH

Som ni märker blev jag tvungen att möblera om lite i numreringen av årets lista. Jag fick helt enkelt ihop det på ett bra sätt och hoppas att det blir bättre nu.

På sjunde plats på årets lista hamnar BLOODBATH med ”The Fathomless Mastery”. Därmed har också gruppen gjort årets bästa dödsplatta - grattis!

Det är helt enkelt rak döds med fullt ös utan onödiga krusiduller - precis som det skall vara. För mer åsikter om skivan rekomenderar jag läsning hos Metallbibliotekarien som placerade bandet på plats fyra över årets album.

Jag går vidare i min jakt efter årets album på lite mörkare och lite krokigare vägar. Föga fårvånande beger jag mig mot Norge...

Nedanstående klipp är från årets Wacken och låten är Soul Evisceration som inte är från ”The Fathomless Mastery” utan från "Nightmares Made Flesh".

2 kommentarer:

Kim sa...

Visst är det skönt med den egna bloggen där man stökar om och reviderar precis som man vill :) Själv har jag vissa logistikproblem inför den kommande förstaplaceringen, så det kanske blir lite omstuvning hos mig med...

Och vem vet kanske, kanske ses vi någonstans i mörkaste Norge på vägen mot toppen :)

Metallbibliotekarien sa...

Där har vi standarden! Fy fan vad bra det är :)