måndag 3 november 2008

Amsterdam

Amsterdam var helt enkelt inte metal. Istället dominerades skivaffärerna och pubarna, kanske föga förvånande, av reggae, techno och annan klubbmusik. Av skivaffärerna jag nämnde innan mitt beök så hittade jag inte Velvet music, Boudisque var nerlaggd och Concerto hade i princip ingen metal - vilken besvikelse.

Ljuspunkten i mörkret var en stor skivaffär i tre våningar vid namn Fame. Till min stora glädje fanns här en mycket välsorterad metal-avdelning. Det mesta av intresse fanns och ganska många skivor var relativt billiga. Skivorna som såldes till ordinarie pris var dock inte billigare än hemma. Enda nackdelen med affären var väl att vinylutbudet var begränsat. Trots det stora utbudet köpte jag endast en skiva och det var inte ens black metal. Jag behövde en ny kopia av SLAYERs "Reign in blood" så den står nu här hemma och väntar på att premiärspelas.

Är den någon som vill ha tips om boende, mat och så vidare så får ni helt enkelt höra av er.

Inga kommentarer: