tisdag 12 augusti 2008

Sånger från Helvetet

För ett par månader sedan läste jag om Hellsongs på Kim bloggar. När jag idag i tidningen läste att bandet under kvällen skulle spela under Göteborgs kulturfestival bestämde jag mig snabbt för att besöka konserten. Jag hade väl inte så stora förhoppningar om att höra något med koppling till bloggen tills sångerskan presenterade en låt med att den skulle representera den bästa metal som kommit från Norge. Det blev dock ingen Darkthrone(var väl i och för sig tur det nu när jag tänker på det...). Istället blev det covers av Metallica, Iron Maiden, AC/DC och Twisted Sisters. Själva kallar de musiken Lounge Metal och det är väl en bra beskrivning. Kul som omväxling till det gravallvarliga var det i alla fall.

Besök Kim bloggar för att läsa mer om bandet, se en video med mera.

2 kommentarer:

Kim sa...

Jasså, du vill inte ha Darkthrone i nedtonat skick? Kan tro det... Vad blev det för "bästa norska metal" istället?

Tack för länkningen :)

trailJoel sa...

(Skall inte skylla på alkoholen men) Jag kommer faktiskt inte ihåg vilken låt det var.