tisdag 29 juli 2008

Vad hände i helgen då?

Helgen inleddes med THÅSTRÖM på Slottskogsvallen i Göteborg. Då han agerade "förband" åt KENT infann sig inte riktigt den där speciella stämningen, tyvärr. Jag har sett honom många gånger nu och detta var tyvärr inte en av de bästa. Helt ok låtmaterial och väldigt starka versioner av ett par låtar räcker dock till att konserten troligtvis ändå kommer att vara en av årets höjdpunkter. Angående KENT så lämnade jag området efter ett par låtar och var inte imponerad... En recension av THÅSTRÖMs spelning hittas här.

I lördags var jag (och 56137 andra) på IRON MAIDEN på Ullevi. Jag satt uppe på sidan och det var riktigt mäktigt att se planen uppifrån. Konserten var ungefär som förväntat, dvs riktigt bra. Spelningen var en lång hitkavalkad och det märktes på publiken att de kunde låtarna och texterna utantill. Bäst var allsången i början av "Fear Of The Dark" som gav mig riktig gåshud. En recension av spelningen hittas här.

Inga kommentarer: